onsdag 21. desember 2016

Tøffingbukse og barnehagevotter til storebror

I høst har jeg endelig strikket litt til storebror i huset. Det er nesten et år siden sist! Han trengte litt påfyll til ullgarderoben sin for å holde seg varm i vinter. Først ut var tøffingbukse fra klompelompe.




Buksen er strikket i drops merino extra fine. Den er strikket i 5-6 år i vidden, og 7-8 år i lengden. Jeg satser på at den da er passelig neste vinter også. Buksen er baggy, og ble veldig fin på! :-)




Størstegutten har også fått seg nye votter. Jeg har strikket barnehagevotter med finull fra reuma. De er strikket større enn den største størrelsen i oppskriften, og er tovet lett. Gode og varme!




Det er storebror som har absolutt minst ullklær av barna her i huset. Ullgarderoben ble litt bedre med disse tilskuddene, men han skulle hatt enda litt mer. Det blir ikke så mye tid til strikking nå når vi har tre små, og jeg skulle gjerne hatt litt mer strikketid. Men jeg strikker så ofte jeg har mulighet. Det hjelper meg å roe ned og slappe av, og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten hobbyen min :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...