mandag 22. august 2016

Topp og kyse med hullmønster

I løpet av sommerferien fikk jeg ferdig denne toppen til Lilly. Oppskriften heter "Topp med hullmønster" er fra et hefte fra Sandnesgarn. Den er designet av Lene Holme Samsøe. Heftet har jeg hatt i mange år. Hele tiden har jeg tenkt at dersom jeg en gang får en jente, så skal jeg strikke denne! Nå har jeg fått jenten og strikket toppen, og begge er nydelige! :-)




Restegarnet ble brukt til å strikke en kyse med hullmønster fra Paelas. Tynn og god ullue, som på grunn av været i sommer, allerede har blitt masse brukt.




Begge deler er strikket i alpakka fra sandnesgarn. Toppen er enkel og passer til det meste. Den kan brukes som topp uten noe under, eller som vest utenpå en body eller bluse. Jeg tror den kommer til å bli masse brukt i høst og vinter! :-)




Fakta topp:
Størrelse: 1- 1,5 år.
Oppskrift: Sandnesgarn 0808, alpakka barn 0-4.
Garn: Sandnes alpakka.
Garnmengde: 100g.
Pinner: 3,0 og 3,5.

Fakta kyse:
Størrelse: 1- 1,5 år.
Oppskrift: Kjøpt fra Paelas: https://www.paelas.com/products/kyse-lace-bonnet?variant=8364385603
Garn: Sandnes alpakka.
Garnmengde: 50g.
Pinner: 3,5.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...