fredag 12. august 2016

Snekkerstrikkebukse og kulekyse

I sommer har jeg strikket litt mer klær til høsten og vinterens barnehagegarderobe. Fortsatt er det bare lillesøster det strikkes til, for hun har bruk for en del. Snekkerstrikkebuksen fra paelas er så utrolig fin! Den måtte strikkes! Jeg tror den blir en stor favoritt i vinter!

Jeg har strikket buksen i klompelompe tynn merinoull fra sandnesgarn fordi jeg falt pladask for denne fargen! Garnet er litt tykkere enn i oppskriften. Buksen ble da litt videre og jeg har også strikket den litt lengre. Jeg måtte felle på hver 2. pinne istedenfor hver 4. pinne på siste del av forstykket. Knappene jeg har brukt er fra Marte Helgetun. De er kjempetøffe, og har blitt en favoritt. De skal definitivt brukes på flere prosjekter!

Jeg har lenge hatt lyst på kragebluser med fine print til Lilly. Jeg har ikke funnet det i noen butikker, men heldigvis har jeg en venninne som er veldig flink til å sy. Jeg forklarte hva jeg var ute etter, hun handlet stoffer, og vips så hadde hun sydd tre nydelige bluser. De passer utrolig godt sammen med strikkeklær!

Restegarnet ble brukt til å strikke en ny kylekyse. Den forrige jeg strikket i strl 9 mnd, ble stor nok til minste storebror på 2,5 år. Derfor la jeg opp til 3-6 mnd denne gangen, og det ble helt perfekt til snart 1-åringen min.

Jeg synes det er greit å strikke noe av restene med en gang. Hvis ikke blir de bare liggende. Lageret av små rester er allerede stort, og det er vanskelig å finne noe å bruke alle restene til.

Fakta snekkerstrikkebukse:
Størrelse: 1 år (er nok mer 1,5 år med dette garnet).
Oppskrift: Kjøpt fra paelas: https://www.paelas.com/products/snekkerstrikkebukse?variant=9144178371
Garn: Sandnesgarn klompelompe tynn merinoull.
Garnmengde: Ca 160g.
Pinner: 3,5.

Fakta kulekyse:
Størrelse: 1 år.
Oppskrift: Kjøpt fra Ministrikk: http://ministrikk.no/products/kulekysa
Garn: Sandnesgarn klompelompe tynn merinoull.
Garnmengde: Ca 40g.
Pinner: 2,5 og 3,0.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar