mandag 29. august 2016

Dansekjolen

I går feiret vi prinsessens vår sin 1-års dag. Det var stas! Bursdagsbarnet var veldig fornøyd med å få egen kake med lys, gaver og masse oppmerksomhet. :-)

Jeg bestemte meg tidlig for å strikke den nydelige dansekjolen til 1-års dagen, men som vanlig kom jeg litt seint i gang. I tillegg klarte jeg å strikke feil og gå tom for garn på en fredag (den lokale garnbutikken er stengt i helgene),  så det var mange forsinkelser underveis. Likevel klarte jeg med et nødskrik å få den klar. Siste tråd ble festet og kjolen dampet, 1 time før gjestene kom! :-)




Oppskriften på dansekjolen er fra ministrikk. Det er også knestrømpene og skoene, så dette er et skikkelig ministrikkantrekk. Jeg synes det ble nydelig! Med en krone på toppen ble jenten vår en skikkelig prinsesse! :-)




Fakta:
Størrelse: 1-2 år.
Oppskrift: Kjøpt på ministrikk: http://ministrikk.no/collections/monster/products/dansekjolen
Garn: Sandnes merinoull.
Garnmengde: 400g.
Pinner: 3,5.


5 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint i hvitt! Veldig klassisk og stilig!

    SvarSlett
  2. Nydelig, liten jubilant med kjempefint antrekk! Du kan med rette være stolt av både jenta og antrekket :)

    SvarSlett
  3. Dette var jo helt bedårende herlig! :-)

    SvarSlett
  4. Dette var jo helt bedårende herlig! :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...