onsdag 15. juni 2016

Snoningstrøje og snoningslue

Høst- og vintergarderoben til Lilly har vokst litt mer. Et sett med snoningstrøje og snoningslue har kommet av pinnene. Og det ble akkurat så nydelig som jeg håpet på! :-)




Snoningstrøjen er gratis oppskrift som ligger på femina.dk. Da den var ferdig hadde jeg et helt nøste til overs. Det rakk akkurat til å strikke en tilhørende lue. Luen har jeg strikket etter veiledning fra bloggen olinesmor.dk. Jeg har tatt utgangspunkt i oppskriften til Clover earflap hat, og tilpasset maskene til snoningsmønsteret.




Settet er strikket i Mirasol fra Du Store Alpakka. Et garn som jeg prøver for første gang. Jeg er veldig fornøyd med det så langt. Det var godt å strikke med, lett og mykt. Så nå gjenstår det å se hvordan plagget holder seg i bruk.




For en gangs skyld er jeg ute i god tid med strikking til neste kalde sesong. Ihvertfall til lillesøster. Det er ikke til å stikke under en stol at etter seks år med å strikke blått, er det ekstra stas å strikke rosa jenteplagg. Men jeg må nok se over guttene sin ullbeholdning også snart. Jeg gleder meg til å kle opp lilleprinsessen i høst og vinter! :-)


Fakta:
Størrelse: 12-18 mnd.
Oppskrift -genser: http://www.femina.dk/mode/strik/strik-en-nuttet-snoningstroeje-til-de-mindste
Oppskrift lue: http://olinesmor.dk/snoningshue-og-en-lille-vejledning/
Garn: Du Store Alpakka Mirasol.
Garnmengde: 200g. (150 g til genser og 50 g til lue).
Pinner: 3,5 og 4,5.


1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...