tirsdag 7. juni 2016

Rilletrøje

Til høsten starter en ny hverdag for familien vår. Da skal jeg tilbake på jobb, og vi har tre barnehagebarn! Det blir en travel og spennende tid. Jeg har begynt å strikke litt til Lillys barnehagegarderobe. Første plagg som er ferdig er en Rilletrøje.




Trøyen hadde jeg med eg på hytten i påsken som påskeprosjekt. Det passet godt med gult i påsken. Jeg har hatt lyst til å strikke en okergul rillejakke veldig lenge. Jeg elsker den fargen! Oppskriften er fra Lene Holme Samsøe. Detaljen med fletter på raglanfellingen er kjempefin! Jakken er strikket i drops alpakka.




Det er koselig å fylle opp barnehagebarderoben, men litt vemodig også. Jeg er ikke helt klar for at lillesøster skal begynne i barnehagen. Jeg skal nyte sommeren og siste rest av mammapermisjonen, og håper jeg er litt mer klar etter ferien. :-)


Fakta:
Størrelse: 1,5 år.
Oppskrift: Fra Lene Holme Samsøe sitt hefte "Babystrikk på pinde 3".
Garn: Drops alpaca.
Garnmengde: 170g.
Pinner: 3,0.


3 kommentarer:

  1. Flott jakke! Det er noe med de enkle, klassiske modellene, de går aldri av mote.

    SvarSlett
  2. Nydelig jakke. Tre barnehagebarn? Da blir det travelt for deg. Skjønner godt at du gleder deg over tiden du har igjen til å være hjemme med de små. Ønsker deg lykke til.
    Klem

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...