torsdag 30. juni 2016

Bjørk romper

Sommerstrikken fortsetter. Denne gangen har jeg strikket en enkel og nydelig romper som heter Bjørk romper. Oppskriften er fra Sandnesgarn sitt hefte "Sommer baby". 




Jeg har testet ut lingarn for aller første gang. Romperen er strikket i garnet Line som inneholder bomull, viscose og lin. På grunn av været har vi ikke brukt den enda. Den er ikke like myk som bomull, men den kjennes god ut mot huden. Jeg tror den vil være sval mot huden i varmen. Jeg håper vi får litt mer sommervær snart så jeg kan få brukt alle sommerklærne!




Jeg har kjøpt noen fine shortser og bloomere den siste tiden. De er fine om sommeren når det er varmt uten noe annet under, men de er også fine utenpå strømpebukse. Stoffer med fine print er så nydelige sammen med strikkeplagg! #knitsandprints :-)




Fakta:
Størrelse: 9-12 måneder.
Oppskrift: Sandnesgarn hefte 1608, Sommer baby.
Garn: Sandnesgarn Line.
Garnmengde: 150 g.
Pinner: 3,5 og 4,0.


2 kommentarer:

  1. No skal ej vere flink og kommentere på bloggen. Du veit ej lika alt du strikka. Og du e so mykje meir effektiv enn mej. Skuldast meir enn berre jobb. Dette ihop om kvelden.

    SvarSlett
  2. No skal ej vere flink og kommentere på bloggen. Du veit ej lika alt du strikka. Og du e so mykje meir effektiv enn mej. Skuldast meir enn berre jobb. Dette ihop om kvelden.

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...