tirsdag 31. mai 2016

Kjappstrikkadrakt med en liten vri

Kjappstrikkadrakten fra Paelas er kjempesøt, og kom fort på strikkelisten da vi ventet en jente. På instagram kom jeg over et bilde av en kjappstrikkadrakt som var strikket i glattstrikk med fletter på kantene. Den var nydelig, og enda mer jentete enn originalen. Så jeg bestemte meg for å herme skamløst etter denne. Jeg elsker fletter og er glad for at jeg gjorde det! 




For å få frem flettemønsteret valgte jeg å sy trykknapper på baksiden av flettene, istedenfor å ha masse knappehull. Ellers har jeg fulgt oppskriften og bare byttet ut riller med fletter, og perlestrikk med glattstrikk.  Drakten er strikket i drops cotton merino. Jeg elsker den burgunderrøde fargen!




Fakta:
Størrelse: 6-12 mnd.
Oppskrift: Kjøpt fra paelas: https://www.paelas.com/products/kjappstrikka-drakt-quick-knit-suit?variant=828439927
Garn: Drops cotton merino.
Garnmengde: 150g.
Pinner: 4,0.


6 kommentarer:

  1. Veldig flott med flettene! Stilig.

    SvarSlett
  2. Det gjorde du rett i, for den drakten ble rett og slett nydelig! Og så passet det så godt med akkurat de hjerteknappene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Alltid vanskelig å velge knapper. I dette tilfellet var det så mange som passet til, men hjertet vant tilslutt :-)

      Slett
  3. Utrolig fin! Hvor mange masker brukte du til fletten? 6? :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...