mandag 16. mai 2016

Hardangerbunad

Tidligere i år var jeg så heldig og vinne garn og oppskrift til en valgfri strikkebunad, i en giveaway på instagram! Oppskriften er fra sandnesgarn sitt hefte med festdrakter. Det var mange fine festdrakter å velge mellom. Mitt valg falt på Hardangerbunad fordi den er ganske lik norhordalandsbunad som brukes her vi bor.





Da jeg fikk nøstene i posten var det lenge til 17-mai. Så jeg la de i strikkekisten min og glemte de helt. Den 29. april kom jeg plutselig til å tenke på bunaden, og innsåg at det ikke var lenge til 17-mai, bare 18 dager faktisk. Jeg var veldig spent på om jeg ville rekke å strikke bunaden på under tre uker, men jeg satte i gang. Heldigvis klarte jeg det! Nå gleder jeg meg kjempemasse til å ta den i bruk! Jeg synes den er helt nydelig! Og jeg er utrolig glad for at jeg vant den konkurransen :-)




Ønsker alle en riktig fin 17-mai!

Fakta:
Størrelse: 1 år.
Oppskrift: Sandnesgarn tema 48, festdrakter.
Garn: Sisu.
Garnmengde: Svart 300g, hvit 50g, rød 50g, olivengrønn 50g og maisgul 50g.

2 kommentarer:

  1. Wow! Det var litt av en jobb på så få dager! Den ble kjempefin! Skjønner godt at du gleder deg til å ta den i bruk :) Ønsker deg og dine en flott 17. mai!

    SvarSlett
  2. Flott bunad. Kjempebra at du fikk den ferdig til 17.mai!
    Tror faktisk jeg strikket en sånn for mange år siden.....

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...