onsdag 20. april 2016

Perlekrager

For en stund siden var jeg så heldig å få lov til å teststrikke oppskriften til perlekrage fra Strikkezilla design. Jeg hadde vansker med å velge farge, så jeg strikket like godt to krager.




Oppskriften var enkel å følge. Det ble veldig fint med i cord kanter både på oppleggskant og avfellingskant. Kragene tok litt tid å strikke pga alle foldene, men det var verdt det. Jeg synes det ble kjempefine!




Jeg la opp feil antall masker på første forsøk fordi i-cord kanten såg ut til å bli for kort. Da jeg begynte å strikke mønsteret strekte den seg, og ble riktig lengde likevel. Derfor er den gule kragen strikket i 4-6 år. Den lilla kragen er strikket i 6-9 mnd.




Fakta:
Størrelse: Lilla 6-9 mnd, gul 4-6 år.
Oppskrift: http://www.strikkezilla.no/oppskrifter/perlekrage
Garn: Drops baby alpaca silk.
Garnmengde: 25g.
Pinner: 3,0.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...