onsdag 23. mars 2016

Popshorts

Den siste måneden har jeg gått løs på garnlageret mitt, og strikket mange fine vårplagg til Lilly. Det første ut er en popshorts fra paelas

Jeg hadde et nøste liggende av denne fine rosa fargen. Jeg var veldig usikker på om det ville rekke til en shorts. Det er utrolig kjedelig når man går tom for garn rett før en er ferdig, men jeg valgte å prøve. Shortsen skal strikkes med dobbel tråd. Jeg la opp til minste størrelse, som er ett år, men med enkel tråd. Med enkel tråd måtte jeg også bruke litt tynnere pinner. Og det gikk akkurat! Jeg måtte strikke kanten rundt bena litt kortere enn jeg skulle, men jeg kom i mål med ca. 20 cm tråd til overs. Noen ganger må man jo ha litt flaks også! :-)

Shortsen viste seg å være litt liten. Jeg vil si den ble ca 0-4 mnd. Siden Lilly var 5 mnd da den ble ferdig, har vi gitt den bort i gave til en jente som er litt mindre. Så den skal nok bli brukt likevel. 

Jeg rett og slett elsker popmønsteret! Shortsen ble kjempesøt og må garantert strikkes på nytt i en større størrelse, og kanskje i flere farger! 




Nå tar vi påskeferie. Mitt påskeprosjekt er valgt utifra fargen. Jeg har lenge gledet meg til å gå løs på disse nøstene. Elsker okergul! :-)




Ønsker alle en god påske!


Fakta:
Oppskrift: Fra boken "Barnestrikk fra Paelas".
Størrelse: 1 år med endringer, ble 0-4 mnd.
Garn: Drops merino extra fine.
Garnmengde: 50 g.
Pinner: 4,5.


2 kommentarer:

  1. Så fin shorts og herlig påskeprosjekt! Håper dere har hatt en fin påske :)

    SvarSlett
  2. Så koselige småplagg! Ha en fin uke og Happy Knitting!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...