fredag 19. februar 2016

Varme til små føtter

Lilly bruker ofte korte drakter og shortser. Da er det godt å ha sokker og tøfler til å varme de små føttene. Slike småplagg er også supre for å få brukt litt restegarn




Jeg fant ut at jeg også ville lage et par leggvarmere. De varmer litt mer enn sokker, og er i tillegg utrolig søte! Det blir garantert flere i fremtiden! Disse ble strikket etter eget hode. Jeg la opp litt flere masker enn på et par sokker, og strikket til ønsket lengde. Jeg brukte pinne nr. 2,5 og 3,5, og fikk brukt opp 19 g rester av babyull.




Disse sokkene er mine favoritt babysokker. De har en fin fasong og passform, og jeg synes de er nydelige. Jeg strikket to par av denne oppskriften da Emil ble født, og både han og Noah brukte de masse. Oppskriften er fra et hefte fra Sandnesgarn dom heter lanett baby 0812. De er strikket på pinne 2,5 og veier 26g. Et supert restegarnsprosjekt!




Her hos oss er hjemmestrikket i bruk hver eneste dag. Jeg er blitt veldig glad i leggvarmerne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...