tirsdag 16. februar 2016

Daisydrakt

En av mine favorittkontoer på instagram er Knitting for Olive. En dansk designer som lager de nydeligste plagg til barn og baby. En av de aller fineste er Daisydragt! 




Jeg har strikket drakten i Drops baby alpaca silk. Et herlig garn, som har blitt en favoritt her i huset. Jeg liker den glansfulle fargen, og så er det utrolig mykt og deilig! 




Daisydrakten har en nydelig krage! Den er litt stor til Lilly enda, men jeg gleder meg til å ta den i bruk! :-)

Fakta:
Oppskrift:http://www.knittingforolive.dk/alle-opskrifter#sp
Størrelse: 6 måneder.
Garn: Drops baby alpaca silk.
Garnmengde: 160g.
Pinner: 3,0.


3 kommentarer:

  1. Åh denne er helt utrolig nydelig. Kjempe fint fargevalg.

    SvarSlett
  2. Hejsa. Den Daisydragt er utrolig fin. Hvordan passer målene, nu du har brugt et andet garn med en anden løbelængde ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg har 30 m på 10 cm med pinne 3,0, istedenfor 28 m på 10 cm som oppskriften oppgir. Så min drakt er litt videre enn den skal være. Har derfor strikket den litt lengre også. Den passer fortsatt til min jente på 10 mnd og jeg strikket den i 6 mnd. :-)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...