tirsdag 22. desember 2015

Oops det er jul nisselue

Alla ungene har fått seg hver sin Oops det er jul nisselue. Jeg skulle egentlig bare strikke til guttene, men den første ble for liten, så den måtte Lilly få. Den er litt stor i år, så jeg håper den skal passe henne til neste år også.

Luene ble strikket til guttenes nissefest i barnehagen. De er blitt veldig glade i nisseluene sine, og har brukt dem daglig siden de ble ferdige. Da blir strikkemamma glad! :-)

Luene er strikket i Du store alpakka babysilk og en tråd med rødt glittergarn. Fargen er en del mørkere enn det bildene viser. Det er veldig vanskelig å få frem riktig rødfarge på bilder, og spesielt nå som det er så dårlig lys. De var enkle og gøy å strikke, så tre luer ble til i en fei. Det er godt med enkle strikkeprosjekter nå i ammetåken. :-)

Nå er vi klare for julefeiring! Ønsker dere alle en riktig god jul! 

Fakta:
Oppskrift: Oopsdeterjulnisselue av Marianne Bjerkmann, gratis på Ravelry.
Størrelse: Brukt masketallet til voksenstørrelsen til guttene, siden jeg brukte et tynnere garn enn i oppskriften. 4-5 år til babyen.
Garn: Du store alpakka BabySilk, og rød glittertråd.
Garnmengde: 4 nøster babysilk og tre glittertråder.
Pinner: 3,5 og 4,0.

1 kommentar:

  1. Så fine nisseluer! Når de er strikket i så godt garn, må de være veldig gode i bruk :)
    Ønsker deg en God jul!