mandag 16. november 2015

Farsdagspresang

Tjukkelabber, lester, strikkasokker eller raggsokker. Kjært barn har mange navn. Nå er det bare jeg som strikker tjukkelabber i min familie, og pappa trenger stadig nye. Jeg har strikket to par til han tidligere, og han sliter de ut fortere enn jeg får tenkt meg om. Kankje han skulle hatt løpende abbonement hos meg. Nå har han ihvertfall fått nye i farsdagspresang, og jeg har gjort grundig research for å finne en oppskrift på gode slitesterke sokker.




Jeg fant en veldig god oppskrift på en blogg som heter strikkepiken. For det første har jeg lært en ny måte å legge opp på, som gjør oppleggskanten veldig elastisk. Denne metoden kommer jeg til å bruke mer i fremtiden! Jeg har brukt en ekstra forsterkningstråd på hælen. Jeg har også strikket hælen og sålen i en teknikk som heter forsterket hæl/ frosterket såle. Nå blir det spennende å se hvor lenge sokkene varer!


Fakta:
Oppskrift: http://strikkepiken.blogg.no/1357150619_herresokker.html
Størrelse: Herre.
Garn: Sandnes labbegarn og forsterkningsgarn fra Hilfa.
Garnmengde: 150 g labbegarn, ca 25 g forsterkningstråd.
Pinner: 3,5.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...