mandag 9. november 2015

En liten gutteshorts

I slutten av august kom tre nydelige babyer til verden. Vi var tre venninner som hadde termin tre dager på rad. Er det ikke utrolig? Det var ingen av dem som kom på termindatoen, men alle ble født iløpet av en og en halv uke. Det er veldig kjekt å ha permisjon sammen! :-)





Til en av guttene som ble født strikket jeg denne shortsen. Mønsteret er fra "den store guttestrikkeboka". Jeg strikket den samme shortsen til Noah da han ble født, og den har vært en stor favoritt! Den var strikket i størrelse 6 mnd, og var passelig fra 3mnd til 1,5 år! Den har blitt brukt kjempemasse, og var tilogmed med oss til fotografen i sommer. Nå kan snart lillesøster bruke den. Jeg synes det er supert med klær som kan brukes så lenge. Siden jeg var så fornøyd med shortsen, falt valget på den da jeg skulle strikke gave. Håper mottaker også blir fornøyd med den!




Shortsen er strikket i mini alpakka fra sandnesgarn. Jeg har strikket den høyere i livet slik som jeg gjorde med Noah sin. Da sitter den bedre på, og kan brukes lenger. 


Fakta:
Oppskrift: Fra "Den store guttestrikkeboka" av Charlott Pettersen.
Størrelse: 6 mnd.
Garn: Sandnes mini alpakka.
Garnmengde: 65g.
Pinner: 2,5 og 3,0.


1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...