onsdag 28. oktober 2015

Stjerneshorts

Noen mønster er så utrolig fine at de bare MÅ strikkes. Stjerneshorts er et av de! Mønsteret er designet av Tina Hauglund. Hun har mange fine mønster på ravelry! Denne shortsen er den tøffeste jeg noen gang har sett! 




Også denne gangen har jeg strikket til den lille storebroren i huset. Det er gøy å strikke mønster, men det tar litt tid. Dette mønsteret finnes til bukse også. Jeg kunne godt tenkt meg å strikke den, men vet ikke om jeg orker så masse mønster på en hel bukse. :-)




Mønsteret er godt skrevet. Det eneste som er litt dumt er at det ikke passer foran på shortsen. Shortsen blir derfor ulik på fremsiden i alle størrelser. Jeg ser at noen har strikket en gylf foran slik at mønsteret skal gå litt finere sammen i overgangen, men det blir finest på buksen synes jeg. Den strikkede snoren dekker uansett overgangen litt, og er som vanlig prikken over i`en til et hvert strikkeplagg. Shortsen blir ulik bak også, det kommer an på hvor langt man strikker før man deler til beina. Jeg har den lille stjernen sentrert på baken i denne størrelsen. I den minste størrelsen blir den store stjernen sentrert på baken, og det synes jeg er det fineste. Men jeg er uansett veldig fornøyd med shortsen, og gleder meg til ta den i bruk!




Nå er det snart store storebror sin tur til å få noe hjemmestrikket. Han trenger en ny genser til å ha i barnehagen. Mønster er valgt ut og blitt godkjent av mottaker, og garnet er handlet inn. Nå gjenstår det bare å finne tid til å strikke den. Jeg har to prosjekter på pinnene, og fem jeg klør etter å starte på. Jeg har alltid sagt at jeg kunne ønske døgnet hadde 48 timer, men med tre små barn skulle jeg ønske det hadde minst 72! Så mange planer, så lite tid... :-)


Fakta:
Størrelse: 2 år.
Oppskrift: Kjøpt på ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/stjerneshorts-starryshorts
Garn: Sandnesgarn merinoull.
Garnmengde: Ca. 80 g grå/blå og 70 g hvit.
Pinner: 2,5 og 3,0.


3 kommentarer:

  1. Herlig stilig denne shortsen! Likte godt fargevalget ditt :)

    SvarSlett
  2. Det var en flott shorts! Pent mønster, og sikkert god å ha på seg. :)

    SvarSlett
  3. Superflott shorts, frister veldig å strikke men synd med mønsteres som ikke blir helt beint....Mmmm får ha den på "to do" lista en stund til ;)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...