onsdag 7. oktober 2015

Baby selbuvotter

Høsten har startet bra med masse fint vær. Jeg har begynt å gå litt trilleturer og kan konstatere at formen er særdeles dårlig. Jeg håper derfor at det fine været fortsetter, og at det kan bli mange flere trilleturer fremover. Jeg er så heldig å ha flere venninner som bor i nærheten, som akkurat har fått baby. Det er ekstra kjekt å gå turer sammen med andre! Til høstens og vinterens trilleturer måtte det selvsagt strikkes et par votter som kan holde små søte hender varme.

Valget falt på selbuvotter i miniversjon. Selbuvotter et nydelige. Jeg har selv et par som jeg fikk i julegave av min manns mormor for noen år siden. De blir mye brukt om vinteren. Jeg har brukt litt restegarn i hvit og rosa. Rosafargen var litt lys, så mønsteret kommer ikke så godt frem. Det hadde kanskje vært bedre med rosa bunnfarge og hvitt mønster, men denne gangen var det litt for lite rosa til det. 




Fakta:
Oppskrift: Kjøpt på ravelry: http://www.ravelry.com/projects/iJakobsHage/baby-selbu-mittens
Størrelse: Baby.
Garn: Dale babyull hvit og drops alpakka rosa.
Garnmengde: 14g.
Pinner: 2,5.


3 kommentarer:

  1. Nydelige og duse votter, og godt med lang vrangbord:-) Selbumønsteret gjør seg veldig fint på småstrikk også.

    SvarSlett
  2. Hei. Super fine votter som så absolutt sikkert blir brukt masse i vinter. Jeg har prøvd meg selv på disse men får ikke vrangborden like fin som din. Vrir vi de rette eller hva er hemmeligheten? :)
    Mvh.Hanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! :-) Nei jeg vrir ikke maskene, jeg strikker helt vanlig. Men jeg plasserer alltid maskene slik at de første på pinnene er rette masker, og de siste er vrange. Da synes jeg at det er lettere å unngå at maskene blir løsere i overgangen mellom pinnene. I tillegg strammer jeg alltid litt når jeg strikker de to første maskene på pinnene.

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...