mandag 28. september 2015

Heklet gulvteppe til babyrommet

Tre uker før terminen min begynte den lille storebroren på snart to år i barnehagen. Når uken med tilvenning var over, var det tid for avslapping for meg. Jeg slapper best av i sofaen, med strikketøy i hendene og med noe bra på tv. Jeg begynte å se Downton Abbey på Netflix, og startet på dette gulvteppet. En perfekt oppladning til fødsel for min del! Fire sesonger gikk fort, og teppet enda fortere. Det tok ikke mer enn to formiddager med intens hekling og tv-titting før det var ferdig heklet, men det tok fire dager å få festet trådene... :-) 




Inspirasjonen kom som vanlig fra pinterest. Jeg fant ingen oppskrifter som var akkurat som jeg hadde tenkt. Jeg kunne heller ikke herme etter bildet fra pinterest, fordi det var heklet i et mye tykkere garn. Løsningen ble fri improvisasjon uten plan, så teppet ble til underveis. Det ble litt opprekking innimellom når jeg ble misfornøyd med designeren, men jeg ble faktisk veldig fornøyd med resultatet tilslutt.




Teppet er heklet i Hooked Zpagetti garn, med dobbel tråd og heklenål nr. 15. Det gikk med 6 nøster à 250 g. Teppet har fått plass på bayrommet til lilleprinsessen vår. <3

Jeg kan også fortelle at sesong 5 av Downton Abbey kom på Netflix samme uken som jeg kom hjem fra sykehuset, det passet perfekt! Nå gleder jeg meg til sesong 6 (siste sesongen) kommer på NRK neste måned! Så hvis du er høygravid eller av andre grunner er mye hjemme, og liker britisk peeriodedrama, vil jeg absolutt anbefale denne serien!


2 kommentarer:

  1. Kjempefint teppe! Det ble jo som et smykke på gulvet :) Og du? Siste sesong av Downton abbey har begynt på NRK nå ;)

    SvarSlett
  2. Oy, da har jeg bommet på måneden. Takk for tips! :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...