mandag 24. august 2015

Rumper

En liten rumper er klar til å varme en prinsesse. Denne rumperen falt jeg pladask for den første gangen jeg så oppskriften i boken "Strikk til smårollinger" av Eli Østgård og Mette Harbo. Og da jeg ble gravid var den en av de første plaggene som kom på strikkelisten




Siden jeg allerede har strikket en body i størrelse 0-3 måneder, laget jeg denne rumperen i størrelse 4-6 måneder. Når det er så masse forskjellig jeg har lyst til å strikke, må jeg forsøke å fordele det litt på forskjellige størrelser slik at vi får brukt det nok! Jeg har strikket den i babysilk fra Du store alpakka. Et utrolig mykt og deilig garn! Jeg kjøpte inn tre nøster, men brukte ikke mer enn ca 75g. Så nå lurer jeg på hva jeg skal strikke av restene. Noen gode forslag? :-)

De søte kaninknappene kommer fra en pose med ca 100 håndmalte treknapper som er kjøpt på etsy. Jeg var veldig usikker på hvilke jeg skulle velge, da mange av dem passet godt til rumperen. Tilslutt var det min mann som tok avgjørelsen. Jeg synes det var så koselig at han hadde en mening (noe han ikke pleier å ha når det kommer til strikketøy eller klær), så jeg lot han bestemme.




De siste ukene har jeg strikket masse for å få ventetiden til å gå, og jeg gleder meg til å vise alt på bloggen! I dag har jeg kommet til uke 40, så nå er heldigvis ventetiden snart over! Vi gleder oss sånn til vi får hilse på lillesøsteren vår!


Fakta:
Oppskrift: fra boken "Strikk til smårollinger" av Eli Østgård og Mette Harbo.
Størrelse: 4-6 måneder.
Garn: BabySilk fra Du store alpakka.
Garnmengde: ca. 75g.
Pinner: 3,0 og 3,5.


1 kommentar:

  1. Nydelig romper! En favoritt her også! Skulle det vise seg at det er jente i magen når fødselen er over tror jeg at jeg blir litt stressa, det er jo så mye vakkert som må strikkes! Blir det gutt har jeg mye strikkearv etter storebror:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...