fredag 14. august 2015

Pyntekrager

Alt er klart til ankomsten av lillesøster og jeg har gått inn i ventemodus. Etter å ha brukt lang tid på hentesett og babyteppe, er det godt med litt småprosjekter som går raskt å lage. Jeg har allerede ferdigstilt flere småting. 

Noe som er veldig populært for tiden er pyntekrager. De kan kombineres med det meste, og pynter opp et hvert antrekk. Jeg ville selvsagt lage det til min lille jente. Som vanlig var det vanskelig å velge ut en favoritt blandt mange fine oppskrifter, så jeg laget like godt to stykker. :-)




Denne kragen er fra dalegarn hefte nr 310, baby hentesett. Den har jeg strikket i babyull fra dalegarn, i størrelse 0-3 mnd. Den ble strikket med pinne 2,5 og tok bare noen timer å ferdigstille. Den festes med en tvinnet snor. Et fint restegarnsprosjekt som ikke krever mer enn 11g garn.




Oppskriften til denne heklede kragen heter Peter Pan Collar og er kjøpt på ravelry. Jeg har heklet med drops baby merino, og brukt heklenål nr. 3,0. Også denne kragen var ferdig på noen få timer, og det gikk med ca. 11 g garn. Kragen festes med en knapp, som kan være både foran og bak. 


6 kommentarer:

  1. Så nydelige krager! Hvordan er den siste for en som ikke er så dreven på hekling? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er ganske enkel å hekle, så det får du helt sikkert til! :-) Bare les oppskriften skikkelig, det er ikke jeg så flink til så jeg måtte rekke opp igjen hele når jeg såg at den ble alt for stor.. :-) Det brukes luftmasker, halvstaver og staver. Lykke til!

      Slett
  2. Så søte krager! Sånne må jeg lage til snuppa mi også. Likte spesielt godt den Peter Pan varianten.

    SvarSlett
  3. Hei hei , synes den Petter pan kragen var veldig søt og kunne tenkt meg og prøvd på den ...har du opskrift :-) veldig mye fint du har laget :-)
    Mvh edel

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! :-) Oppskriften kan kjøpes på ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/peter-pan-collar-10

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...