tirsdag 18. august 2015

Hooked Zpagetti grytekluter

Da min søster hadde bursdag tidligere denne måneden fikk hun en liten hjemmestrikket gave. Et par grytekluter strikket i hooked zpagetti garn. Garnet er laget av overskuddstøy fra klesproduksjon. Jeg liker at det blir brukt og ikke kastet! 

Gryteklutene matcher puten som min søster fikk av meg i julegave. Jeg hadde en del garn til overs, og har hatt planer om å strikke grytekluter til henne siden det. Inspirasjon er tatt fra et bilde på pinterest. Jeg har ikke brukt oppskrift, men la opp masker til ønsket bredde og strikket til ønsket lengde. (20 masker i bredden, 15 riller i høyden.) Hempen heklet jeg tilslutt når arbeidet var fellet av. De er strikket på pinne 9. Det tykke garnet gjør at en garantert ikke brenner fingrene! Jeg liker dette tykke garnet til interiørstrikk, som gir et grovt og røft uttrykk. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...