søndag 5. juli 2015

Lillestakken

Den aller første kjolen til lillesøster har kommet av pinnene. Mønsteret heter lillestakken og er en klassiker. Kjolen er enkel og veldig søt. Jeg måtte bare lage denne til min lille jente! Det er nok den første av mange kjoler som vil bli strikket i årene fremover. :-)

Denne kjolen var faktisk en av de første babyplaggene jeg strikket da en av mine venninner skulle få en liten jente. Det er åtte år siden nå. Flere av mine venninner som jeg har lært å strikke, har også hatt den som første prosjekt. Så oppskriften er enkel og passer for nybegynnere.

Jeg har strikket kjolen i Drops alpakka som jeg kjøpte på salget i vår. Fargen heter støvrosa. Jeg har en del igjen av denne fargen, så jeg lurer på om jeg skal lage ballerinasko som kan høre til. 

Fakta:
Oppskrift:fra boken "Myk start" av May B. Langhelle.
Størrelse: 4-8 måneder.
Garn: Drops alpakka.
Garnmengde: 80g.
Pinner: 3,0.

5 kommentarer:

  1. Nydelig liten kjole,og deilig garn dette.

    SvarSlett
  2. Så utrolig nydelig hentesett og kjole du har strikket! Vi skal på ultralyd på torsdag, og er veldig spent på om vi får vite kjønn. Har bare strikket kjønnsnøytralt hittil, men kjenner det klør i fingrene etter å strikke noe rosa eller blått nå:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gratulerer med baby på vei! Det er kjekt å sette i gang med rosa eller blått. Hva ble det?