onsdag 3. juni 2015

Nordic summer shorts

En Nordic Summer Shorts har akkurat forlatt pinnene. Dette var enda et pauseprosjekt innimellom hentesett strikkingen. Jeg synes det var så gøy å strikke på noe annet, at jeg ikke klarte å legge strikketøyet fra meg. Shortsen ble ferdig på to dager, og nå er jeg i gang med pauseprosjekt nr tre.. Jeg må kanskje prioritere hentesettet igjen snart, hvis det skal bli ferdig til lillesøster kommer. :-)




Shortsen er strikket i alpakka fra Sandnesgarn, som jeg hadde i restegarnlageret mitt. Det gikk med ca. et nøste av den hvite og ca. et halvt nøste med grått til størrelse 1-2 år. Shortsen er til minstegutten min, og jeg gleder meg til å ta den i bruk!  Alpakka er kanskje ikke typisk garn til en sommer shorts, men slik været er her på Vestlandet for tiden, passer det perfekt. Kalenderen viser juni, ute er det 5-10 grader om dagene, og ungene bruker fortsatt ullklær! Det var kanskje det Charlott Pettersen tenkte på da hun kalte mønsteret for Nordic Summer Shorts. Uansett hadde jeg tenkt å bruke den med en strømpebukse under, og den passer sikkert hele vinteren. Slike strikkeshortser er helt supre, for de vokser med barnet. Den brune shortsen jeg strikket til Noah i størrelse 6 mnd bruker han faktisk enda!

Mønsteret finnes også i langbukse, og jeg drømmer om å strikke den til storebror en dag.




Fakta:
Oppskrift: Kjøpt på ministrikk.no
Størrelse: 1-2 år.
Garn: Sandnesgarn alpakka.
Garnmengde: Hvit ca 50 g, grå ca. 30g.
Pinner: 2,5 og 3,0.


4 kommentarer:

  1. Kjempe fint mellomstrikk :) Slike prosjekter må en ha innimellom. Og hentesettet blir alltid ferdig, de kommer vel ikke før det e klart ? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe.. Nei hun kan bare prøve seg på å komme før hentesetter er klart! :-) Jeg har litt tid enda, så jeg skal nok bli ferdig.

      Slett
  2. Fin shorts med stilig mønster!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...