fredag 8. mai 2015

Clover earflap lue

Jeg hadde en del restegarn etter å ha strikket "From the heart" luen tidligere i år. Da jeg fikk vite at det var en jente som vokser i magen fant jeg ut at det ville passe godt til en "Clover earflap hat". Jeg sjekket ikke strikkefastheten, bare la opp til strl 6 mnd og strikket i vei. Det viste seg raskt at luen var en del større enn 6 mnd. Jeg håpte likevel at garnet skulle strekke til, men som vanlig med restegarn gjorde det ikke det! Jeg mangler et par meter tråd til de fire siste rundene med felling i toppen. Typisk! Et nytt nøste måtte kjøpes inn, og jeg sitter igjen med like masse rester som jeg hadde. Igrunn gjør ikke det noe, for jeg vet hva restene skal brukes til! :-) 

Luen ble til slutt passelig til Noah, så den er 1,5 år i størrelsen. Helt greit det også! :-) Denne luen må nok få seg en hvit pelsdusk, det blir kjempefint til en jente på 1,5 år!




Det er salgDrops sine ullgarn denne måneden. Jeg har rikelig med garn i garnlageret mitt, men jeg hadde ikke noe rosa. Det synes jeg var en veldig god grunn til å gå litt bananas på salget! :-) Men jeg har forsøkt å være litt fornuftig. Så jeg laget en liste over alt jeg har lyst til å strikke fremover. Masse til lille prinsessen i magen, og litt til guttene. Jeg noterte meg størrelse, garnforbruk, strikkefasthet og garnalternativer, og valgte passende garn fra drops. Så nå har jeg kjøpt garn til planlagte prosjekter og ikke bare på måfå.

Jeg ble veldig fornøyd med alt det fine garnet som kom i posten. Dette garnet skal blant annet brukes til lillestakkenkjole, tøfler, gul trøye og kyse, sanderskjorte, solskinnsdrakt, popcorndrakt, floratopp og floralue, kulekyse og nordic summer shorts.  Jeg kan nesten ikke vente med å starte på nye prosjekter!




Fakta:
Størrelse: 1,5 år.
Oppskrift: Kjøpt på ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/clover-earflap-hat
Garn: Sandnesgarn merinoull.
Garnmengde: Ca 55 g.
Pinner: 3,5.


3 kommentarer:

  1. Disse lukene er veldig fine! Også så greit å ha litt i skuffen og kunne ta fram etterhvert som tulla vokser.
    Og så flink du er som kjøper garn til planlagte prosjekter på salget! Skulle ønske jeg var like strukturert...

    SvarSlett
  2. De luene er så fine. Ser ut som du fikk deg en fin fangst på salget ;) Kos deg med rosa lilla strikking :)

    SvarSlett
  3. Hehe...typisk restegarnprosjekt... Er det rart me handler nytt garn heile tida? ;) uansett vart det ei nydelig hue!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...