søndag 19. april 2015

Glede og forventning...

...det er nok ordene som best passer til å beskrive at et nytt liv skal komme til verden. Vi venter en liten jente i august. Hurra! Gjett om strikkemamma har mange planer for tiden! :-)

Det første jeg har strikket til nurket i magen er dette settet med body og tøfler i størrelse 0-3 måneder. Det er strikket i tynn merinoull, som er lett, myk og deilig. Forhåpentligvis er det fortsatt ganske varmt i slutten av august, og september/oktober kan ofte være fine måneder. Derfor ville jeg ha et lite sett som kan brukes på varme dager, med body og strømpebukse under.




Fargen er lys fersken/rosa og er helt nydelig! Jeg liker best de lyse og duse rosafargene, spesielt til nyfødte.




Garnet jeg har brukt er mye tynnere enn lille lerke som er brukt i oppskriften. Fletten min blir derfor en del smalere, og jeg har mange flere fletter i lengden. En del endringer måtte til underveis for å tilpasse oppskriften, og jeg brukte den hvite bodyen som er på bildet til å måle størrelsen.




Tøflene er enkle og søte. De har lang ribb som gjør at de sitter godt på.

Jeg gleder meg til å ta settet i bruk! <3

Fakta:
Oppskrift body: Dalegarn hefte nr. 257, baby.
Oppskrift: Fra boken "Myk start" av May B. Langhelle.
Størrelse: 0-3 mnd.
Garn: Sandnesgarn tynn merinoull.
Garnmengde body: ca 55g.
Garnmengde tøfler: ca 35 g.
Pinner: 2,5.


9 kommentarer:

  1. Så koselig :) gratulerer! Og veldig fint sett, er også svak for slike duse farger til de minste :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig sett! Og gratulerer med den lille jenta som er på vei! :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye! Bodyen ble lekker i det tynne garnet og med alle detaljene:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med en liten en på vei :) og settet var supernydelig :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med tulla i magen! Dette settet kommer sikkert til å bli en favoritt. Og de baby sokkene er fantastiske! Vi har brukt våre masse og de sitter veldig godt på små, aktive baby føtter. Har strikket noen par til nye babyen som ventes her også.

    SvarSlett
  6. Så koselig! Gratulerer så mye :)

    SvarSlett
  7. Finnes ingen bedre følelse; å glede seg over en ny baby som skal komme! Nyt dagene og strikk alt du har lyst på!!! Settet du har strikket her, var kjempelekkert!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...