tirsdag 24. mars 2015

The Pocket Playsuit

Endelig er jeg ferdig med en Pocket Playsuit til Noah! Denne har jeg hatt lyst på siden oppskriften kom ut, og endelig havnet den øverst på min laange strikkeliste! :-)




Jeg har som vanlig valgt et annet garn enn oppskriften. Rett og slett fordi jeg prøver å bruke litt fra det store garnlageret mitt. Jeg har alt garnet i en gammel arvekiste fra 1876. Nå er det så vidt lokket går igjen, så jeg bør minske lageret litt.. :-) Valget falt på drops alpakka. Det garnet har jeg mye av, siden jeg har handlet på salg flere ganger. Jeg valgte en kongeblå farge som er helt nydelig! 




Jeg måtte ta noen lekebilder siden jeg har strikket en lekedrakt. Som dere ser er den myk og behagelig å ha på, og gir full bevegelsesfrihet. Jeg er glad i alpakka siden det er tynt og lett. Ikke for varmt til innebruk, og varmer nok til utebruk.




Fakta: 
Størrelse: 18 måneder.
Oppskrift: Kjøpt på ministrikk.no: http://ministrikk.no/produkt/playsuit/
Garn: Drops alpakka.
Garnmengde: 150g.
Pinner: 2,5 og 3,0.

9 kommentarer:

  1. Det var en søt lekedrakt! Så fin passform det var på den :)

    SvarSlett
  2. Denne er så fin, og nydelig i fargen du har valgt :) Enig i at tynn ull er best til slike plagg, dumt at mange av de "nye" oppskriftene er så tykke, godt det går med triksing ;)

    SvarSlett
  3. Flere som har lang strikkeliste og stort garnlager, altså? ;) Drakten ble kjempefin!

    SvarSlett
  4. Den vart skikkelig flott! :) Ser ut for at passformen er perfekt både på drakta og hua!?

    SvarSlett
    Svar
    1. Luen er litt stor enda, men perfekt passform på begge deler! :-)

      Slett
  5. Den var rålekker i kongeblått! Jeg kjøper alltid for få nøster av hver farge på salg, slik at jeg aldri har nok og må kjøpe nytt for hver gang - at man skal være så tunglært... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør som oftest jeg også, men prøver å lære. Så jeg har nå begynt å kjøpe minst fire slik at det rekker til barneklær ihvertfall. :-)

      Slett
  6. Nydelig! Strikket du samme maskeantall etc som i oppskriften? Eller måtte du endre det pga endret garntype? Setter stor pris på svar��

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fulgte oppskriften, og endret ikke noe. :-)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...