mandag 2. mars 2015

Liten kragegenser

Jeg har endelig fått datamaskinen min tilbake fra reparasjon! Da kan jeg vise hva jeg har strikket på siden jul. :-)

Jeg har blitt ferdig med denne nydelige genseren til Noah, liten kragegenser fra Paelas. Jeg startet egentlig på den før jul, og hadde tenkt at han skulle bruke den i julen. Men jeg måtte prioritere litt julegaver, så den ble ikke ferdig i tide. Nå er den endelig ferdig, og har allerede blitt brukt masse!




Jeg synes kragen på denne genseren er så nydelig, og like fin til gutter som til jenter! Men jeg er litt usikker på hvor lenge en gutt kan bruke en sånn søt genser. Fra nyfødt og ihvertfall opp til to år, synes jeg godt at guttene kan være søte! Men kan de det lenger? Jeg tror ihvertfall ikke at fireåringen i huset hadde gått med denne! Hva synes du?




Her kommer et par actionbilder av genseren. Her er Noah klar for bursdagsbesøk med kragegenser og knebukse fra den store guttestrikkeboka. Perfekt match! Han stabber og går hele tiden, og er så søt!




Jeg har strikket genseren i ca 1,5 år. Det er en mellomting mellom 1 år og 2 år som var oppgitt i oppskriften, siden han akkurat var fylt ett år da jeg begynte på den. Nå nermer han seg fort 1,5 så det var godt genseren ble ferdig. Den passer nemlig helt perfekt! 




Fakta:
Oppskrift: Fra Paelas: http://www.paelas.com/collections/frontpage/products/paelas-kragegenser-paelas-collar-sweater-norwegian-and-english-version
Størrelse: 1,5 år.
Garn: Drops alpakka.
Garnmengde: 100g.
Pinner: 2,5.


4 kommentarer:

  1. Nydelig genser på ein nydelig gutt! Tenker det samme som deg at rundt 2 år må vere greit. Då begynner dei jo etterkvart å få egne meininger, så då blir det vel berre biler og dinosaurer... ;p

    SvarSlett
  2. Kjempe søt! Tenker de kan bruke slikt opp til 2 og mot 3år, koselig at de kan være litt søte :)

    SvarSlett
  3. Den var veldig skjønn. Nydelig liten modell.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så fin kombinasjonen ble med den kragegenseren og buksen! Kjempefine plagg:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...