tirsdag 31. mars 2015

Agda lue

Da jeg var ferdig med å strikke en Pocket Playsuit til Noah, hadde jeg en del garn igjen. Det ble brukt til å strikke en lue jeg har hatt lyst på lenge: Agda luen. Oppskriften er fra et hefte som heter Warm Knits For Cool Kids av Susie Haumann. Det er mange fine oppskrifter i heftet, og jeg har planer om å strikke flere av dem. 




Garnet jeg brukte var drops alpakka, i en nydelig kongeblå farge. (Det er vanskelig å få frem fargen og strikkeplagget på bilder når garnet er så mørkt.) Luen skulle strikkes med dobbel tråd, men jeg har strikket med enkel tråd slik at luen blir passe tynn til våren. Kanskje dette blir årets 17- mai antrekk til Noah? Det blir nok superfint med sløyfe til! :-)





Ønsker deg en god påske! 


Fakta:
Oppskrift: Fra heftet "Warm Knit for Cool Kids" av Susie Haumann.
Størrelse: 18 måneder.
Garn: Drops alpakka.
Garnmengde: 30g. 
Pinner: 3,0 mm.


4 kommentarer:

  1. Kjempe fin ble luen, og liker virkelig godt den blåfargen. God påske :)

    SvarSlett
  2. Veldig fin lue, i en flott farge! Kjekt med øreklaffer. God påske!

    SvarSlett
  3. Nydelig lue! Nå fikk jeg enda mer lyst på denne boka! Flott 17. maiantrekk! Vi brukte denne lekedrakta med sløyfe som juleantrekk, riktig så staselig!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...