torsdag 5. februar 2015

Liverpool FC lue

Tredje julegave jeg strikket denne julen var til min niese på 14 år. Hun er veldig interessert i fotball, og heier på Liverpool. I høst var vi på weekendtur til Liverpool, og i supporterbutikken der såg hun en lue hun ønsket seg. Den var tykk og god, og passet til trening i kalde vinterkvelder. Jeg tok et bilde av luen, og laget et mønster fritt etter denne.




Bokstavene er nesten like som på originalluen, men jeg har byttet ut mønsteret med en åttebladsrose, fordi jeg synes det ble finere I tillegg har jeg pyntet med snøkrystaller rundt. Luen falt i smak hos mottaker, og tante er veldig fornøyd med det! :-)


Fakta:
Størrelse: Dame.
Oppskrift: Egen.
Garn: Drops merino extra fine.
Garnmengde: 100 g marineblå, 25 g hvit.
Pinner: 3,5.


5 kommentarer:

  1. Den vart skikkelig fin! Du får starte storproduksjon til alle Liverpoolsupporterene i nabolaget! ;)

    SvarSlett
  2. Hei hei :) Jeg har et spørsmål ang den lyseblå sparkebuksa du har strikka fra Dale garn. Jeg skal begynne å strikke den selv, men forstår ikke helt mønsteret som er på beina. Har forsøkt, men alt bare ruller seg på en måte. Hvordan går jeg frem? :-) mvh Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg har strikket flere lyseblå sparkebukser fra dalegarn, så jeg vet ikke hvilken du mener. Kanskje enklere om du kommenterer under det aktuelle blogginnlegget. Så får vi se om jeg kan hjelpe 😊

      Slett
  3. Denne falt i smak her hjemme :) Har du oppskrift på den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har bare tegnet mønsteret på et ruteark og tilpasset masketallet til liten damestørrelse.

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...