torsdag 22. januar 2015

Hooked Zpaghetti pute

Andre julegave ut er en pute til min storesøster. Hun har lenge ønsket seg en pute strikket i tykt garn, med helt enkelt mønster. Hun har lett etter oppskrifter, men aldri kommet i gang med å strikke en selv. Da passet det fint å overraske henne med dette til jul :-)

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve Hooked zpaghetti garnet. Det er laget av overskuddstøy fra t-skjorteproduksjon. Det tykke tøygarnet er utrolig stilig! Jeg var usikker på hvor mye jeg kom til å trenge, så jeg kjøpte fire ruller med garn. Jeg brukte bare en, så det er masse igjen. Kanskje det blir en pute til meg selv også, og noen grytekluter. Jeg synes heklede gulvtepper i sånt garn er veldig fine! (Bare synd jeg ikke har noen plasser å ha det!) Garnet er elastisk og passer godt til interiørprodukter.



En pute må kunne åpnes slik at trekket kan tas av og vaskes. Jeg hadde egentlig lyst til å ha glidelås i puten, slik at den ble helt enkel. Men med så tykt garn er det ikke mulig å sy i glidelås med maskin. I ettertid har jeg tenkt at jeg kanskje kunne klart det for hånd, men jeg valgte å sy i fire store knapper.


Fakta: 
Oppskrift: egen.
Størrelse: 40x40 cm.
Garn: Hooked zpaghetti.
Garnmengde: 400 g (en rull).
Pinner: 12.


4 kommentarer:

  1. Hei :) jeg har skrevet en kommentar angående lappeteppe sitt i hvitt og grått. Har tilogmed sendt Mail men uten svar :-) jeg har akkurat bestillt fargene til det teppe, men lurer på hvor mange lapper det er oppover og nedover ? (Sånn at jeg får det til å gå opp imot garnene jeg bestilte. Bestillte like mange som deg) :)
    Tusen takk for kjempe fin og inspirerende side :)) ��

    SvarSlett
  2. Veldig fin pute. Tipper mottaker ble glad!

    SvarSlett
  3. Lekker pute! Grov strikk passer veldig fint til interiør:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...