mandag 22. desember 2014

Juleverksted

Noe av det beste med julen synes jeg er førjulstiden. Den er fylt med spenning, forventninger, tradisjoner og mye kos.

En av de nye tradisjonene mine, er å bake og ha juleverksted sammen med en venninne. Da koser vi oss med julemusikk, julebrus, fyr i ovnen og kommer i skikkelig julestemning.




I november var jeg på jentetur til København sammen med seks venninner. Der var det en fantastisk julestemning! Men hjem i kofferten var disse fine stoffene i rødt og hvitt med forskjellig mønster. Jeg har sydd en julevimpelrekke. Den henger på veggen over sofaen, og fargene passer veldig godt til den grå sofaen min.




Jeg har masse scrappepapir liggende. Det er noen år siden jeg laget julekort, for nå blir det bilder av ungene hvert år. Vi klippet og limte, og laget disse juletrærne. Disse er nok fine å lage sammen med barn, så det blir sikkert flere neste år.




Stjernene er også laget av scrappepapir, som er brettet og limt sammen.




Tilslutt laget jeg en liten juledekorasjon til kjøkkenbordet. Jeg har pyntet med mose, granbar fra juletreet, kongler og sopper. Nå har vi tatt juleferie og er klare for julefeiring!


God jul!

2 kommentarer:

  1. Så koselig å ha en slik tradisjon :)

    SvarSlett
  2. Så koselige med juleverksted! Så mye fint du lagde:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...