tirsdag 9. desember 2014

Barselgave til to fine jenter

To av mine kollegaer har fått hver sin nydelige jente i høst. Da er det på sin plass med en barselgave. Jeg heklet et lite sett med tøfler og hårbånd til de nyfødte jentene.




Begge oppskriftene er fra en fransk designer som heter Mon Petit Violon. Oppskriftene er litt dyre, men det er et utrolig stort utvalg av heklede babyklær, og spesielt tilbehør som sko, luer o.l. Oppskriftene kan kjøpes på engelsk og er godt skrevet, og enkle å følge.




Jeg synes hårbånd til små babyjenter er så nydelig! Det er vel ikke akkurat noe man har bruk for, men kjekt når de små skal pynte seg. Tøfler er mer nyttig, men disse er nok også mest pyntetøfler. Det er heklet i ull med dobbel tråd, så de holder føttene varme, selv om de ikke går langt opp på foten. Jeg liker veldig godt den gammelrosa fargen.




Kanskje dette blir brukt til å pynte opp jentene til julebesøk. Hvem vet. Jeg koser meg ihvertfall med litt rosa innimellom all guttestrikken. :-)


Fakta:
Oppskrift: Kjøpt på Ravelry fra Mon Petit Violon. Tøfler: http://www.ravelry.com/patterns/library/petit-bow-booties Hårbånd: http://www.ravelry.com/projects/mettetufta/old-rose-headband
Størrelse: 0-6 mnd.
Garn: Bambino ull.
Garnmengde: Ca. 50g rosa til begge settene, ca. 10g grønn.
Heklenål: 3,5.



5 kommentarer:

  1. Kjempe fine gaver, lite fargene sammen :)

    SvarSlett
  2. Nydelige! Liker veldig godt fargene! :)

    SvarSlett
  3. Kjempesøte! Ikke alt trenger å være praktisk ;) ulltøflene varmer nok godt selv om de ikke går så langt opp på foten:)

    SvarSlett
  4. Så nydelig! Heldige små babyer som får pynte seg med dette:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...