tirsdag 18. november 2014

From the Heart

Forrige måned ble minstejenta til en av mine venninner 1 år. Det var en fin anledning til å strikke denne søte luen i bursdagsgave. Som guttemamma synes jeg det er veldig kjekt å strikke litt rosa innimellom! Luen har det passende navnet "From the Heart". Det er nettopp det hjemmestrikkede gaver er! Man legger omtanke i hver maske som strikkes. :-) 




Luen er strikket i merino extra fine fra Drops. Et veldig mykt og godt garn, som ikke klør. Det er litt tykt, så luen varmer godt. Hjertemønsteret strikkes ved hjelp av fletter og vrangmasker. Jeg har pyntet den med en hvit dusk på toppen, som jeg synes gjør den enda mer sukkersøt og "jentete".




Fakta:
Oppskrift: Kjøpt på ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/from-the-heart-2
Størrelse: 12-18 måneder.
Garn: DROPS merino extra fine.
Garnmengde: 50g.
Pinner: 3,5.


2 kommentarer:

  1. Den var rett og slett berre aldeles nydelig!!!

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Enig i at det er kjekt å strikke litt rosa innimellom:) Dette var en ny oppskrift for meg, kjempesøt!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...