tirsdag 14. oktober 2014

Ny lue på høsttur

Nå har det begynt å bli litt kjøligere her på Vestlandet, og i natt var det faktisk frost! Da passer det godt at den nye luen min er ferdig. 

Her hos oss har pappapen i huset pappaperm, og mamma har begynt på jobb igjen. Det er bare for en liten stund, for det blir ikke barnehageplass på Noah før til høsten. Poden er nemlig født på "feil" side av den magiske datoen 31. august. For vår del går det helt fint siden jeg har en turnusjobb. Når pappaen er ferdig med sin permisjon skal jeg være hjemme med Noah, og jobbe litt kveldsvakter og helger. Litt inntekt må man jo ha, og det blir fint med litt ekstra tid nå som jeg har to små.




Jeg har jobbet mye nå når andre har hatt høstferie, og hadde derfor noen fridager denne uken. Værmeldingen meldte strålende sol, så vi tok oss rett og slett en liten høstferiehytten. Her er det fint å gå på sykkeltur med Emil, for det er flatt og fint å sykle . Vi nyter høstsolen og plukker blader i fine farger.


Luen heter Varia og er designet av Alex Tinsley, en dame som har mange fine luedesign. Flere av dem ligger på min strikkeliste på Ravelry. Jeg falt for det fine bølgemønsteret, og de nydelige jordfargene. Egentlig er den strikket i et tykkere garn, men jeg har sånn dilla på alpakka for tiden, så jeg ville helst ha det. Jeg gjorde litt endringer i masketallet for å tilpasse mønsteret til garnet og er veldig fornøyd med resultatet. Dette ble en tynn lue som passer til høst og vår.




Fakta:
Oppskrift: Kjøpt på Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/varia
Garn: Tynn alpakka fra Du store alpakka.
Garnmengde: 35g.
Pinner: 2,5 og 3,0.


3 kommentarer:

  1. Så fin lue! En tynn lue varmer godt den også. Spesielt godt nå når gradestokken fortsatt er på plussiden:)

    SvarSlett
  2. Så fin lue :)
    Likte godt fargene som du har valgt, veldig "høstete" og fint ;)

    SvarSlett
  3. Dette var en fin lue! Skikkelig flotte høstfarger!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...