mandag 20. oktober 2014

Lynet McQueen barnehagesett

Det er ingen tvil om hvem som er den store helten til 3-åringen her i huset, det er Lynet McQueen. Ingen over, ingen ved siden av. Du kan tro gutten ble glad når jeg foreslo å lage lue og hals med Lynet på. Han kunne nesten ikke vente til det ble ferdig!

Jeg valgte helt enkle oppskrifter til luen og halsen, og Lynet McQueen ble sydd på med maskesting. Mønsteret er egentlig et perlemønster som jeg fant bilde av på pinterest. Det tok litt tid å sy figuren på siden den består av mange forskjellige farger, som er spredt rundt. Mange tråder måtte festes også. Men det var verdt det når jeg fikk se ansiktet Emil når den var ferdig! :-)

En fornøyd gutt!

Emil hadde luen på seg i barnehagen dagen etter, og ville helst ikke ta den av når han skulle inn. Han gikk rett bort til første "tante" og viste stolt hva mamma hadde strikket til ham.

En annen favoritt hos oss er Angry Birds, eller "Tippen" som vi kaller det her i huset. Gutten har bestilt tippen votter, og har spurt flere ganger mens jeg sitter og strikker andre ting, om jeg ikke skal strikke vottene til ham snart. Jeg er veldig glad for "bestillinger", så jeg må nok komme i gang med det snart, så han slipper å vente så lenge. Det er utrolig kjekt for en strikkemamma at barna setter pris på det jeg lager. Håper det fortsetter i fremtiden også!

Fakta:
Oppskrift lue: Gratis fra garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=982&lang=no
Oppskrift hals: Fra boken "strikk til nøstebarn" av Kathrine Gregersen.
Størrelse lue: 3-7 år.
Størrelse hals: barn.
Garn: Sandnesgarn lanett og diverse rester av babyull og tynn ull til McQueen.
Garnmengde lue: 36g.
Garnmengde hals: 42g.
Pinner lue: 2,5 og 3,0.
Pinner hals: 3,5.

9 kommentarer:

  1. Det ble et flott sett! Skjønner godt at han ble kjempeglad for dette, ja! :)

    SvarSlett
  2. For et herlig sett! Skjønner godt at han legger inn bestilling når resultatet blir så bra! :)

    SvarSlett
  3. Så tøft! Innmari fint sett! Skjønner godt at gutten ble fornøyd :)

    SvarSlett
  4. Det var tøft! Begynner å skjønne hva som skal til for at småttisene skal bruke mammas strikkeplagg ;)

    SvarSlett
  5. Vart kjempefint! :) Olliver vil ha samme, berre med spiderman, så får vel berre sette i gang! ;)

    SvarSlett
  6. Kjempefint :-) kan jeg få Lynet McQueen oppskriften?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Lynet McQueen har jeg funnet her: https://www.pinterest.com/pin/321866704592843024/