torsdag 9. oktober 2014

Strikket armbånd

Jeg har begynt på litt julegaver den siste tiden, så jeg har noen store prosjekter på pinnene. Det er kjekt med litt smått innimellom, slik at jeg får følelsen av å bli ferdig med noe. Et av disse små prosjektene har vært strikket armbånd. Jeg fant bilder av disse på pinterest, og synes de var kjempetøffe. Jeg har strikket et til meg selv, og to som skal gis bort. Mitt har jeg brukt ganske masse allerede. Det er ikke alle som har sansen for å strikke ting som vanligvis ikke er strikket, som foreksempel armbånd og sløyfer, men som den strikkeentusiasten jeg er synes jeg det er kjempekult! 




Oppskriften var fra en blogg og var skrevet på nederlandsk. Min første tanke var at det ikke kom til å gå, men etter å ha lest gjennom oppskriften så jeg at det skulle gå helt fint. Med litt rester av skoletysk i bagasjen og en grei forståelse av engelsk var det faktisk ganske enkelt å forstå den. Jeg kan vist strikke på nederlandsk! :-)

Etter at jeg var ferdig og skulle legge den inn på ravelry fant jeg faktisk oppskriften på engelsk også, men det er jo ikke like spennende. :-)




Fakta:
Oppskrift: Her er link til oppskriften på engelsk: http://www.ravelry.com/patterns/library/cabled-bracelets
Garn: Sandnesgarn robust.
Garnmengde: 5g.
Pinner: 4,0.


4 kommentarer:

  1. Så stilig! og imponerende at du strikket etter Nederlandsk oppskrift:)

    SvarSlett
  2. De var kule! Enig i at det er greit å ha litt pausestrikk innimellom :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...