tirsdag 2. september 2014

Nye grytekluter til meg selv

I fjor høst strikket jeg meg et trekk til tennbriketteboksen. Mønsteret tegnet jeg selv, og jeg kalte det hjorteskog, fordi inspirasjonen kom fra Wik og Walsøe sitt service, alveskog. Et nydelig service! Jeg hadde bruk for nye grytekluter, så jeg tegnet også et hjorteskogmønster til grytekluter. Jeg begynte å strikke på gryteklutene så snart mønsteret ble ferdig, men så ble lille Noah født, og dette arbeidet ble lagt til siden. Nå er gryteklutene omsider fullført.




Jeg har brukt Sandnesgarn Mandarin Medi. Et garn som er mykt og godt, og kan vaskes på 60 grader. Det gjør det godt egnet til grytekluter og kjøkkenkluter.




Gryteklutene er strikket rundt i glattstrikk, med mønster på begge sider. De er brettet i sidene, slik at de er doble, og jeg har heklet en kant med picotmasker rundt. De er store (24 x 17 cm), tykke og gode. Med disse gryteklutene er det ingen som skal brenne seg! :-)




Fakta:
Mønster: eget.
Mål: 24 x 17 cm.
Garn: Sandnesgarn Mandarin medi.
Garnmengde: Hvit 60 g, brun 40 g.
Pinner: 3,5.


5 kommentarer:

  1. Så fine! Disse må jeg jo bare prøve å lage siden jeg har trekket fra før :)

    SvarSlett
  2. Så stilig grytekluter! Du er jammen flink til å tegne mønster:)

    SvarSlett
  3. Nei du verden, så stilig! Så flink du har vært til å tegne mønsteret (og strikket såklart) :)

    SvarSlett
  4. Kult med grytekluter som bare du har!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for fine kommentarer! Det er gøy å tegne mønster slik at en får det sånn som en vil ha, men koselig at andre synes det er fint også. :-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...