tirsdag 23. september 2014

Martinus minstematros knebukse

En ny knebukse har forlatt pinnene. I fjor høst strikket jeg en brun knebukse til Emil i alpakka, og en shorts til Noah i samme garnet. Begge passer faktisk enda, men det er ikke lenge til Noah sin shorts i størrelse 6 mnd er for liten, så det var på tide med en større variant. 

Knebukser i ull er supert å ha utenpå en strømpebukse om høsten og vinteren, og kan like godt brukes til hverdags som til fest. De er behagelige å ha på, og gir god bevegelighet. Jeg bare elsker knebukser! 




Som de andre knebuksene jeg har strikket er også denne oppskriften er fra "Den store guttestrikkeboka". En bok jeg har brukt masse! Men denne har strikk i livet istedenfor knytesnor, jeg vet ikke helt hva jeg foretrekker. Den er strikket i mini alpakka fra Sandnesgarn, som er et av mine favorittgarn! 




Ranglen på bildet over heklet jeg før storebror ble født. En myk og god babyleke som er god både å holde i og bite i. Lillebror har vokst litt fra den nå, men han lekte mye med den de første månedene. 

Sammen med tversoversløyfen blir antrekket kjempestilig. Dette tror jeg han må ha på seg på 1-års dagen! :-)





Fakta:
Oppskrift: Fra boken "Den store guttestrikkeboka" av Charlott Pettersen.
Størrelse: 1 år.
Garn: Sandnes mini alpakka.
Garnmengde: 90g.
Pinner: 3,0.

6 kommentarer:

  1. Den så veldig deilig ut, og veldig fin var den. Kan se for meg at det blir veldig stilig med den sammen med den blå sløyfa:)

    SvarSlett
  2. Så artig antrekk med knebukse og propell! Ser for meg at det hadde vært kult med bukseseler til :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin og så kjekt med plagg som kan brukes til mye :)

    SvarSlett
  4. Blir kjempetøft på lille store gutten! :)

    SvarSlett
  5. For et herlig antrekk! Nå fikk jeg lyst til å løpe til garnbutikken:) Det er så kjekt å kunne hente inspirasjon og ideer fra andre guttemammaer!

    SvarSlett
  6. Så herlig knebukser! Også med tversover til, da! Knall!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...