søndag 17. august 2014

Matchende joggebukser til guttene

Storebror har bruk for litt nye barnehageklær til høsten. Jeg har en del stoff liggende, for jeg har egentlig planlagt å sy joggebukser lenge. Men det blir ofte med tanken siden jeg ikke er så flink å sy. Nå bestemte meg for å gjøre et forsøk, og å sy matchende joggebukser til begge guttene. Resultatet ble faktisk over all forventning.




Buksene er sydd i mørkeblå jerseystoff, med ribb i livet, rundt beina og som kant på lommene. Lommene er en liten seier i seg selv, det ser liksom litt ekstra profft ut. Jeg har tilogmed sydd pyntesømmer som ble både symmetriske og jevne. Buksene er myke og sitter godt på. Gode lekebukser for aktive små gutter! Jeg er veldig fornøyd med resultatet, og har fått mersmak! :-)

Fakta:
Oppskrift: fra boken "Heilt spesiell og Jubel".
Størrelser: 80 og 104.
Stoff: Fra stoff og stil.


3 kommentarer:

  1. Wow har lypst å lære åsy men det ser så vanskelig ut, veldig fine bukser! :-)

    SvarSlett
  2. Kjempe fine:)
    Må få somlet meg til å kjøpe litt stoff, så jeg kan prøve meg på symaskinen min. Fikk enda mer lyst til å lære meg det når jeg så disse fine buksene.

    SvarSlett
  3. Så fine og praktiske bukser! Pent sydd:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...