torsdag 7. august 2014

Bursdagsgave til mamma

Nå er sommerferien over, og hverdagen begynner så smått å falle på plass igjen. Det har ikke blitt blogging på meg i sommer, men det er ikke fordi jeg ikke har strikket. Jeg strikker mindre om sommeren enn ellers i året, og denne sommeren har jeg bare holdt på med større prosjekter. Det eneste jeg har ferdigstilt innimellom de store prosjektene er denne bursdagsgaven til mamma.




Da mamma og pappa kjøpte seg hytte for noen år siden, fikk de strikkede kjøkkenkluter i "innflyttingspresang" av en venninne. Disse likte mamma godt, noe som har resultert i at de etterhvert er blitt helt utvasket. Derfor ønsket mamma seg nye til å ha på hytten, og hun ville gjerne ha røde. Det måtte hun selvfølgelig få!




Etter at jeg var ferdig med Nancykoften min i vår, fant jeg frem igjen et annet stort prosjekt som jeg startet på i vinter. Det er en still light tunic til meg selv. Jeg har planer om å få den ferdig til høsten, og tror jeg skal klare det. Men jeg sliter litt med "starte-på-et-nytt-prosjekt-abstinenser" siden det har blitt lite av det. Kjenner du til den følelsen? Det er utrolig masse jeg har lyst til å strikke, men jeg føler at jeg må bli ferdig med tunikaen før jeg starter på noe nytt. I tillegg har jeg kommet halvveis på en heldress til minstegutten som ble aaaalt for stor og må rekkes opp igjen. (utrolig irriterende når oppskriftene er rare i størrelsen!) Jeg vil gjerne bli ferdig med den også. Derfor er strikkemotivasjonen litt dårlig, og det går tregt fremover.




Kanskje strikkemotivasjonen kommer dalende ned fra himmelen sammen med regnet?


Fakta:
Oppskrift: Gratis fra garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=139&d_id=38&lang=no
Garn: Bomull sport.
Garnmengde: ca. 50g pr nøste.
Pinner: 3,5.


4 kommentarer:

  1. strikkedekluter er de beste! Jeg må snart strikke meg nye også, og så kjedelig som de er å strikke er det en utrolig fint gave at du gir vekk slike! Strikkemotivasjonen daler litt her også, mye en har lyst å begynne på men vet ikke hvilken ende en skal starte med, er vel egentlig luksusproblem ;)

    SvarSlett
  2. Så kjekt når folk ønsker seg noe helt konkret, noe man kan strikke f.eks. Klutene ble kjempefine! Og det er ikke noe som slår hjemmestrikkede kluter på kjøkkenet :)

    SvarSlett
  3. Litt manglende motivasjon her også for tiden, det er vel sommeren som har skylda, tenker jeg;) hjemmestrikkede kopptuer er de beste! Heldig mottaker!

    SvarSlett
  4. Så kjekke kluter! Jeg rotet bort alle mine når jeg flyttet så jeg tror jeg må ta pinnene fatt jeg også:)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...