mandag 19. mai 2014

Gammel trillebår i ny drakt

Den billige og dårlige trillebåren min punkterte for noen uker siden. Istedenfor å kaste den fant jeg ut at den skulle få nytt liv som dekorasjon i hagen. Så jeg gikk til innkjøp av grunning og lakk. Den så trist ut før jeg startet arbeidet..




Trillebåren fikk seg først en grundig vask. Den ble påført to strøk med metallgrunning, og ble sprayet med lakk to ganger. Jeg hadde egentlig lyst på gul lakk, men det hadde de ikke i butikken. Så da falt valget på en fin klar rødfarge. Pål boret hull i bunnen, og jeg fylte trillebåren med jord. Siden den ble klar rett før 17-mai, plantet jeg røde, hvite og blå blomster i den.




Slik så trillebåren ut da den var pyntet og klar for selveste 17-mai. Små barn vet å få sagt det. Emil på tre år syntes blomstrene så lei seg ut. Det hadde han igrunn rett i. Flaggets farger var ikke så tydelige som jeg ønsket. Men om noen uker, når blomstene har fått litt sol, så smiler de nok igjen! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min nye blomsterpotte! :-)


2 kommentarer:

  1. Så kul den ble! Det er rart hvor lite som skal til for å få et helt nytt inntrykk :)

    SvarSlett
  2. Det var en god idé! Syns den ble knallfin, jeg :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...