mandag 14. april 2014

Påskekylling og enda mer gjenbruk

Enda en gammel UFO fra min tantes lager har blitt gjenfødt. Denne sparkedressen skulle være til min storebror da han ble født. Dressen er strikket i bomullsgarn, siden han var en sommerbaby. Men den ble altså ikke fullført, og har lagt i en pose siden 1980! 




Da jeg fant den frem kommenterte min mann fargene. Han syntes ikke den var spesielt fin.. Men vi var enige om at hvis den hadde blitt fullført, og blitt brukt av en baby, så hadde den kanskje blitt brukt opp igjen. Det er koselig og nostalgisk med gamle klær som er arvet. Men å strikke ferdig for å ta den i bruk er noe annet, det er den for utdatert til. 


Det var fargerikt på 80-tallet!

Nå er ikke denne dressen mer. Jeg fant den frem da jeg var på leting etter gult og oransje bomullsgarn. Fargene på denne var jo ypperlig til påskepynt. Jeg rekte den opp, og har brukt en del av garnet til å lage meg en påskekylling.




Jeg har veldig lite påskepynt, så jeg tenkte at jeg skulle lage litt i år. Jeg liker litt symmetri. To er et fint tall, og jeg hadde planer om å lage to påskekylliger som kunne stå sammen. Men så husket jeg hvorfor jeg aldri har laget to like heklefigurer før... Det går jo som oftest raskt å hekle delene, men det er SÅÅÅ kjedelig med all monteringen! Så nå står den der alene. Kanskje den kan få seg en venn en annen gang, men jeg gidder ikke i år.. :-)

 


Treåringen i huset er veldig opptatt av Angry Birds. Han mente det så ut som en Angry Bird, eller "tippen" som han kaller det. Han har forsåvidt rett i det :-)


Ønsker deg en riktig god påske!


Fakta:
Garn: Sandnes mandarin petit, dobbel tråd.
Garnmengde: Gult, En liten rest med rød, oransje og svart.
Heklenål: 4.


5 kommentarer:

  1. For en knesj drakt hehe men kyllingen ble fin da ;)

    SvarSlett
  2. Så søt en kyllig, hehe :) Dressen var nok kanskje litt utdatert ja, men moro å finne igjen da :)

    SvarSlett
  3. Takk for det! Dressen var sikkert fin i 1980, men det er troll alt 34 år siden.. :-)

    SvarSlett
  4. Så søt kylling! :)
    Huff, ja jeg synes også at monteringen er den kjedeligste jobben med hekling og strikking. Så da blir det mest laget slike ting som ikke behøver å monteres! Hihi...

    SvarSlett
  5. Kjempesøt kylling! Supert å kunne bruke det man har liggende til noe fint:-)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...