fredag 11. april 2014

Heklede påskelykter

Jeg er glad i høytider, og liker å bytte ut pynten og fargene i huset i tråd med sesongen. Gult er ikke en farge jeg er så glad i til vanlig, men til påske liker jeg det. I helgen vasket jeg huset, og da er det herlig å finne frem påskepynten og pynte huset etterpå. Jeg kjøpte meg gule tulipaner, og en ny lilla orkide. Jeg har veldig lite påskepynt, og fant ut at jeg skulle lage meg litt mer.




Trekk til syltetøyglass er utrolig enkelt å hekle. Lys tenner vi hver kveld, og det blir veldig stemningsfullt med trekk i fine farger utenpå. Jeg tar alltid vare på syltetøyglass som er tomme, det er greit å ha stående, man vet aldri når man får bruk for dem til noe. I høst laget vi høstlykter, og til jul må det kanskje bli noen røde lykter. Raskt, enkelt, fint, gøy og billig. :-)




Jeg har lest på strikkesiden på facebook (en side med mye god inspirasjon og informasjon) at flere har opplevd at trekkene tar fyr. Stearinlyset kan lett skli ut til siden, og da blir glasset veldig varmt. For å unngå dette har jeg kjøpt gul dekorstein som jeg har fylt bunnen med. Da står lyset stødigere.




Fakta:
Oppskrift: Ingen, de ble til etterhvert.
Garn: Gjestal bomull sport.
Garnmengde: stor lykt: 25g, liten lykt: 20g.
Heklenål: 3,5.


1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...