fredag 14. mars 2014

FWSS lue til meg selv

Enda en lue har forlatt pinnene, denne gangen til meg selv. Jeg har lenge hatt lyst til å lage FWSS luen. Den er veldig fin i sin enkelhet. Så her poserer jeg altså igjen, og forsøker å ta bilde selv :-)



Jeg hadde egentlig lyst på en mer plommerød farge, og et litt mer pusete garn. Ja jeg ville igrunn ha akkurat lik som frksnupp, som har delt oppskriften, har laget. Den var nydelig! Jeg har sett mange som har strikket den i angoragarn, og det ble kjempefint. Men jeg har ikke funnet det garnet i den fargen jeg helst ville ha. Så da falt valget på en lilla/rød farge som ikke var så veldig ulik. Jeg har strikket med tynn alpakka fra du store alpakka og fargen heter raspberry. Det var et nytt garn for meg, og jeg likte det godt. Mykt og deilig, klør ikke, og det finnes i mange lekre farger. Jeg har kjøpt det i en nyåpnet strikkebutikk som ligger like ved der jeg bor. Utrolig kjekt med nye strikkebutikker, som fører litt andre (og for meg nye) merker, og i tillegg er hun som driver butikken veldig hjelpsom og koselig. Det blir mange flere turer dit i fremtiden.





Jeg er nok sikkert litt jentete, og er veldig glad små detaljer. Så derfor må jeg vise hvor godt den nye luen passer til min yndlingsneglelakk. Jeg elsker neglelakk! Denne er fra Essie, og i fargen bordeaux. Små materialistiske gleder i hverdagen! :-) Rødfarger er ikke så lett å få helt riktig frem på bilder, det er egentlig litt mer lilla i både luen og neglelakken enn det bildet får frem.




Denne månedens utfordring på Pinnekroken er egenluksus. Og med dette bidraget vil jeg delta i utfordringen.

Fakta:
Oppskrift: http://frksnupp.blogspot.no/2012/11/f-w-s-s-en-fremgangsmate.html
Garn: Tynn alpakka fra Du store alpakka.
Garnmengde: 40g.
Pinner: 3,0.


3 kommentarer:

  1. Nydelig farge på lua! Også så gjennomført, da. Når til og med neglene matcher :) God helg!

    SvarSlett
  2. Kjempefin lue:) Har store planer om å strikke en selv også, men skulle hatt litt mer strikketid ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjenner til problemet. Døgnet skulle helst hatt noen flere timer, helst om kvelden etter barna er lagt.. ;-)

      Slett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...