tirsdag 11. mars 2014

Fordi hun fortjener det!

Jeg har, som veldig mange andre i Norge, heklet årets OL lue. Det er nå blitt noen uker siden OL, og noen uker siden denne luen var ferdig. Men av og til går ting litt tregt, og det har tatt litt tid å få dette innlegget på bloggen. Men her kommer omsider OL luen min (bedre seint enn aldri sies det).

Jeg pleier ikke å strikke eller hekle noe på bestilling. Jeg har så mye jeg vil lage til barna mine, til meg selv og gaver til familie og venner. Så tiden strekker rett og slett ikke til. Og hvis en først sier ja til noen, så blir det sikkert vanskelig å velge hvem en skal si ja til, og hvem en må si nei til. Strikking skal jo være avslappende, koselig og lystbetont. Jeg vil ikke at det skal føles stressende, kjedelig eller som en plikt! 

Da jeg fikk høre at moren til en venninne ønsket seg denne luen, men ikke kunne lage den selv, var jeg rask til å tilby meg. Det havner trygt under kategorien gaver, og det er alltid kjekt å kunne glede andre! Spesielt flotte mennesker som henne, som fortjener det! :-)




Jeg synes personlig ikke at luen er så fin uten et merke fremme. Den mangler liksom noe. Jeg synes ikke rødt og blått passer så godt sammen uten en farge som milder opp kontrasten litt. Jeg fant ikke merke i butikken, så da strikket jeg likegodt et selv. 




Her forsøker jeg å posere med luen, og ta bilde selv. Det er ikke enkelt! Men det jeg ville få frem er ihvertfall passformen. Jeg likte passformen veldig godt! Den er akkurat passe posete bak på hodet, og sitter veldig fint på.




Du legger kanskje merke til at fargene ikke er like som originalen. Dette skyldes at butikkene raskt gikk tomme for originalfargene, siden "alle" ville lage seg denne luen. Den kommer garantert til å dominere påskefjellet i år. :-)




Fakta:
Oppskrift: Det finnes mange gratisoppskriften å denne luen. Jeg likte best denne versjonen: http://ullkurven.no//index.php?main_page=product_info&cPath=17&products_id=222
Størrelse: Dame.
Garn: Dale babyull, dobbel tråd.
Garnmengde: Ca. 75 g blå og 10 g rød.
Heklenål: nr. 4.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...