torsdag 27. februar 2014

Sparkebukse med sjel

Dette er en sparkebukse som vekker mange fine minner hos meg! Jeg kjøpte oppskriften og garnet på vei til en hyttetur sammen med gode venner. Jeg strikket den før jeg ble gravid første gangen. Den ble lagt i min berømte babykasse, som var velfylt før jeg engang hadde tenkt på å bli mor. Jeg liker å være godt forberedt! :-) 

Jeg er sykepleier, og jeg husker at jeg strikket på denne en gang jeg hadde nattevaktshelg. Vi pleide å strikke litt i ledige stunder på nettene. Dette var en rolig nattevaktshelg, så det ble tid til litt strikking. Jeg husker faktisk hvem jeg jobbet med, og at vi pratet og koste oss på vaktrommet mellom arbeidsoppgavene.

Men jeg hadde en pasient som lå en del våken den helgen. Vi fikk god kontakt. I ettertid fikk jeg et fint kort og en konfekteske levert på jobb av denne pasienten. Pasienten takket for hjelp og støtte, og sa at det at akkurat jeg var der gjorde en stor forskjell. Jeg har tatt godt vare på det fine kortet. Slike minner og tilbakemeldinger er godt for en sykepleier å ha med seg :-)




Vi har akkurat vært i bursdagsbesøk til niesen min. Da hun fylte tre år hadde Emil på seg denne sparkebuksen i bursdagsbesøket, jeg husker det fordi vi tok et fint bilde av han i besøket. Nå tre år etter, hadde Noah den på i seksårsdagen hennes. Koselig å finne frem igjen klærne som storebroren brukte! :-)

Det er litt morsomt at håndarbeid kan hjelpe en å huske så mange små detaljer, og at jeg kan plassere hendelser tidsmessig utifra når jeg holdt på med forskjellige strikkearbeid. :-) Jeg har mange flere slike minner. Pleier du å huske hvor og når du holdt på med forskjellige prosjekter?




Mønsteret er nydelig og fargen er kjepefin! Her er sparkebuksen i bruk på mitt minste sjarmtroll :-) (Fargen ser litt annerledes ut mot den blå bakgrunnen.)




Teppet Noah ligger på var en gave fra oldemoren hans. Sokkene fikk jeg av en kollega da Emil ble født. Siden jeg strikker mye selv, har jeg fått lite hjemmestrikkede gaver. Men de jeg har fått setter jeg utrolig stor pris på!


Fakta:
Størrelse: 3 mnd.
Oppskrift: Mor Aase, baby og småbarn 0-6 år, hefte nr. 11.
Garn:Mor Aase babyull.
Garnmengde: 200g.
Pinner: 2,5 og 3,0.


5 kommentarer:

  1. Utrolig koselig dress du har laget. Skjønn farge. Koselig å lese om dine nattevaktsbetraktninger.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fin sparkebukse - full av gode minner:-) Jeg har et veldig nostalgisk forhold til plaggene jeg har strikket - spesielt de til ungene mine. Jeg husker hvor de ble strikket og i hvilke sammenhenger de ble brukt. Koselig:-)

    SvarSlett
  3. Så koselige historier, det er sant som du sier at plaggene hjelper til meg å tidfeste minnene. Flott bukse, likte godt detaljene øverst!

    SvarSlett
  4. Så artig...eg husker faktisk og den hytteturen og at du begynte på nettopp denne! ;) Kjempesøt! Det er sant at det ligg mange minner i strikkeplaggene! :)

    SvarSlett
  5. Søt bukse med en fin historie :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...