tirsdag 14. januar 2014

Pulsvarmere til babyen min

Min deilige lille baby har allerede blitt to måneder. Tiden går utrolig fort! Han er alltid kaldhendene sine. Til nå har han for det meste vært innpakket i tepper, og har derfor holdt seg varm. Men nå har han har funnet ut at han kan styre hendene. Og det er kjempegøy! Han vifter ivrig med dem, og tar etter lekene sine. Da blir de kalde, og jeg har derfor strikket et par pulsvarmere til ham.




Min oppskrift:

1. Legg opp 36 masker med babyull på pinne 2,5. Strikk 2r, 2 vr i 4,5 cm.
2. Øk 1 m mellom de to vrangmaskene hele omgangen = 45m.
3. Strikk videre 1,5 cm og fell av.




Pulsvarmerene ble strikket på et øyeblikk. Jeg brukte bare 7-8g garn, så dette er et fint restegarnsprosjekt. De er myke og gode, og holder hendene varme. De har vært på hele tiden siden de ble ferdige! :-)


Fakta:
Størrelse: 0-6 måneder.
Oppskrift: egen.
Garn: babyull.
Garnmengde: ca. 8g.
Pinner: 2,5.


2 kommentarer:

  1. Så lurt da! Og så så søte de var på de små baby-armene hans :)

    SvarSlett
  2. Næmmen! Se de søte små hendene da! For et smart lite prosjekt:) god helg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...