torsdag 23. januar 2014

Oh sweet daisy lue

Oh sweet daisy luen er en utrolig søt lue! Fra jeg så den første gang på bloggen jeamomentsinlife, viste jeg at jeg måtte strikke den en gang. Rett før jul fikk noen venner en søt liten jente, og det var en god anledning til å strikke den. 

Det var kjekt å strikke daisyer, men litt tungt for hendene. Sikkert en aktivitet som kan føre til senebetennelse om det gjentas for mye. Men på en liten lue går det helt fint, og jeg tror absolutt jeg kommer til å strikke den igjen. 

Jeg var litt usikker på fagekombinasjonen på denne luen. Jeg har sett den med med både to og tre farger. Jeg var redd det kunne bli litt kjedelig med bare to, og ville derfor for en gangs skyld være litt vågal og forsøke med tre. På andre luer med tre farger har de vel vert litt roligere. Med så spreke farger ble det kanskje litt mye, men jeg synes den var fin. Jeg kommer nok til å falle tilbake til gamle vaner og forsøke med to farger neste gang.

Luen er strikket i Drops merino extra fine. Jeg har sagt flere ganger tidligere at jeg elsker dette garnet, og det gjør jeg virkelig! Det er utrolig mykt og godt, og resultatet blir alltid jevnt og fint.

Fakta:
Oppskrift: Gratis fra bloggen: http://jeamomentsinlife.blogspot.no/2013/04/oh-sweet-daisy-oppskrift.html
Størrelse: 6-9 måneder.
Garn: Drops merino ekstra fine.
Garnmengde: Rosa: 35g, grå og gul: 12 g.
Pinner: 3,5.

4 kommentarer:

  1. Så skjønn lue! Jeg likte god fargekombinasjonen din med spreke farger. Takk for tips til mønster på fiiin babylue:)

    SvarSlett
  2. Jeg synes fargevalget ditt var veldig fint, jeg:) friske og klare farger, og slett ikke for mye!

    SvarSlett
  3. Likte fargevalget ditt veldig godt :)

    SvarSlett
  4. Takk takk! Kjekt med hyggelige tilbakemeldinger! Mottaker (eller mottakers mamma) likte også fargene, så det ble en suksess! Kanskje jeg skal prøve meg på spreke farger flere ganger! :-)