lørdag 21. desember 2013

Hjemmelaget julepynt

Denne førjulstiden har jeg hatt mye tid til juleforberedelser og til å kose meg, siden jeg er i permisjon med en baby som sover mye. Jeg har ikke srikket så mange julegaver heller i år, så da har det blitt tid til mye annet. Jeg har kost meg masse med å bake (og spise) julekaker, kaker og karameller. Jeg er så glad i adventstiden!

Jeg har også forsøkt meg på noe jeg har hatt planer om i flere år: å lage julepynt av kvister. Det var overraskende raskt og enkelt, og ble kjempefint! :-)

Bjørkehjerte


Julestjerne

En liten juledekorasjon ble det også. Inspirasjon til dette fant jeg på internett da jeg søkte på bilder av forskjellige bjørkehjerter. Jeg kjøpte noen LED lys på Jula, og pyntet kvistene med heklet juetrepynt som jeg laget for mange år siden. Enkelt og kjempekoselig!


Kvister med lys og julepynt

Snøkrystallen, hjertet og stjernen heklet jeg i 2009. Alle oppskriftene er fra garnstudio.no. De har hengt på juletreet hvert år, men jeg synes de ble mye finere på kvistene. En kvistdekorasjon må nok bli tradisjon heretter! Det hvite hjertet med heklet rødt trekk er en gave. 


Heklet julepynt

Ønsker alle en riktig god jul!


1 kommentar:

  1. Så fine "busker" du har laget :)
    Egentlig så kan det jo være like lurt å ha de små, spesielle pyntene på sånne grener. For da vises de jo mer, enn hvis de bare henger bortgjemt i et tre! :)

    Kos deg videre i permisjon, og ha en riktig så god jul!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en kommentar, det er så gøy å lese! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...